Dagje rustig aan

24 juli 2019 - Warburg, Duitsland

22 juli Lippstadt 51 km

23 juli Paderborn 45 km

24 juli Warburg 70 km

Onze 8e fietsdag en gisteren besproken dat we een rustdag gaan inplannen. Het leek misschien een goed idee om een paar keer korte stukjes te fietsen, op tijd ergens aan te komen, dat leek ook heel aantrekkelijk. Maar dat bleek niet zo te zijn. De campings waren niet mooi, ze waren groot en, nou ja, gewoon niet fijn. Maar wel: de mensen die daar werkten, die ons verwelkomden, ze waren stuk voor stuk vriendelijk, behulpzaam en sympathiek. Maar het riep niet onmiddellijk op om er nou es lekker een dagje te blijven. Dus dat gebeurde niet. Maar ik was het een beetje zat, wilde es een dagje wat anders dan de wekker om 7 uur, tent afbreken, oploskoffie en soort van ontbijt en vervolgens op de fiets. En dan de route zoeken en volgen en daar gaat altijd wat fout. Dus maps.me en googlemaps raadplegen en doorfietsen, bij voorkeur goed, maar je weet maar nooit. Aan het eind van de fietsdag de camping zoeken, plekje accepteren en tent opzetten, luchtbed opblazen en tent installeren. Douchen, kleren wassen en ophangen. Dan eten. Meestal bij het restaurant of de kiosk van de camping, een enkele keer zelf eten koken of een maaltijdsalade uit de winkel nog wat aanlengen. Daarna de dag van vandaag en vervolgens de geplande dag van morgen doornemen. En dan.....ja, dan is het toch wel bijna bedtijd. 22 uur en we liggen er in. Boekje lezen (Buwalda: Bonita Avenue) en slapen.

Nou, dát nou es een dagje niet. Dus gepland morgen een dagje vrij te nemen. En dit lijkt ook nog wel een prima camping daarvoor. Geen gillende kinderen of mensen, die een disco willen uitproberen naast onze tent, zoals gisteren. Wat nu wel een kleine tegenvaller is is dat het hier niet op loopafstand naar het dorp lijkt. Maar in ieder geval eindelijk een dag zonder wekker, tent afbreken ........ enz enz

Nog even over vandaag: de eerste BLOEDHETE dag. 41 graden en zo. Maar ook de eerste dag met serieuze klimmetjes. Zoals 5 km klimmen tot 8% en dan wel even later een serieuze afdaling (waar klím je dan eigenlijk voor, vraag je je af...), maar direct daarna toch weer een stevige klim. Dus een hete dag met serieuze lichamelijke arbeid. Compleet bezweet aangekomen en dus: DOUCHEN EN ZO.

Morgen NIETS DOEN?

1. Elly:
    24 juli 2019
    Klinkt heftig Lilian: 41 graden. Dat maakt het fietsen echt zwaar. Goed idee om ff een rustdag in te lassen. Geniet er van 😎
  2. Anna Hinze:
    24 juli 2019
    ja, het moet wel een beetje op vakantie lijken.. dus ik hoop dat je/jullie een heerlijke dag hebben morgen, groetjes (ps: de posters zijn er, morgen gaan we ze ophangen.
  3. Iris Emma:
    24 juli 2019
    Hier ook idioot heet, maar ach, zomer, dus fijn.
    Ga maar lekker luieren morgen!
  4. Jeffrey:
    25 juli 2019
    Ramlil,, dus wat gedoe met route zoeken? As er een GPS track bestaat van wat jullie fietsen, ken ik je uitleggen hoe je die in maps.me tevoorschijn tovert. Veel relax-plezier morgen.
  5. Nineke karsemeijer:
    25 juli 2019
    Ha Lillebil😘,gister met zoon door de A’damse grachten gevaren in zijn bootje en de Amstel. Jammer dat je fietst anders hadden we je opgehaald. Nu langs oude bekende plekken gevaren. De ms VIOD ligt er nog en een slepertje maar die heet Priok en geen MEVO. Doe ut haenig an zeggen de Tukkers met dit tropenweertje. Liefs!
  6. Dia:
    25 juli 2019
    Goedemorgen, fijne dag. Het wordt nog heter...
  7. Lammert Huizenga:
    25 juli 2019
    Goed drinken nicht !! water,koffie en bier !
  8. Astrid:
    25 juli 2019
    Kom kom Lilian, je hebt vijf weken kunnen oefenen in Afrika! Dat ritme en die temperatuur zitten in je bloed. 😉
  9. Michael D:
    11 augustus 2019