Nog even terugkijken

15 september 2018 - Amsterdam, Nederland

Het schrijven van de blog heeft mijn trip een andere dimensie gegeven. Heb het vaak gezegd en ga het straks nog een keer zeggen: een hele leuke.

Ik kijk heel even terug. Ik merk dat ik niet zo’n terugkijker ben. Ik wilde gaan beschrijven wat het leukste was wat ik heb meegemaakt, maar er was gewoon geen ‘leukste’. Ik heb het gewoon heel fijn gehad. Misschien kan ik wel zeggen dat ik de enige dag, waarop ik niet gedoucht heb, de ervaring in Avioth (met die ‘hippies’) een van de meest bijzondere heb gevonden. Dit was er echt zo één waar ‘ik mezelf tegenkwam’. Waarbij ik gedacht heb: ‘oeps, Lil, kijk uit, stel je niet boven anderen!!’ Ik ben blij dat ik dat heb kunnen denken en voelen en begrijpen.

Ik heb veel mensen ontmoet die bewust uit hun comfortzone zijn gestapt, die hun leven omgegooid hebben en dat kon ook betekenen dat ze bezig waren hun leven te overzien, die daar de tijd voor namen: de schapenhoeder, die nu naar Santiago de Compostella loopt; veel mensen die een camping of B&B begonnen zijn; iemand die ik in Frankrijk ontmoette, die het vakantiehuis van zijn moeder, die net overleden was, wilde gaan verkopen en probeerde te begrijpen wat dat huis voor haar heeft betekend. Ik heb een aantal mensen gesproken die, net als ik, aan het begin van hun pensioen stonden. Heel veel mensen, die er plezier in hebben om eens een andere kant op te kijken. Weet je, ik heb het het fijnst gevonden om mensen te ontmoeten, die met open vizier doorgaan en niet bang zijn om ook es onderuit te gaan.

Nou ja, laat ik daar maar mee afsluiten.

En dus weer, en echt heel eerlijk gemeend: dit schrijven heeft heel anders uitgepakt dan ik dacht, het werd geen: en toen ging ik linksaf en toen rechts. Dat hoef ik jullie niet te vertellen. Ik vond het fantastisch om te doen. Dank voor het meelezen en dank voor de reacties!

Liefs van Lilian

1. Dia:
    15 september 2018
    Graag gelezen! En welkom thuis.
  2. Michael D:
    Welkom thuis! X
  3. Alfred:
    15 september 2018
    Dank je wel. Vond het erg leuk om te lezen. Ik was blij dat je van een pelgrimstocht afzag en verbaasd dat je een paar dagen later opeens toch weer temidden van pelgrims overnachtte. Maar dat typeert jou wel - en dat is ook het leuke aan jou: je staat voor alles open en hebt geen vooroordelen.
  4. Marjo:
    Ha Lilian.
    Wst een mooie overdenking / afsluiting van je mooie fietstocht.
    Vond het fijn dat je dit me hebt katen kezen via je blog. Heb er van jenoten je te kunnen volgen in het avontuur van jexelf zijn.
    Aan de reacties die he elk jeer kreeg heb je vele mensen in je reis meegenomen.
    Meid bedankt.

Zonnige groet Marjo
  5. Iris Emma:
    Heel leuk om
    Je zo te kunnen volgen!! ❤️
  6. Iris:
    15 september 2018
    Was heel erg leuk om met je mee te reizen. Je schrijf heel aanstekelijk en beeldend.
    Maar ben ook wel blij dat ik je straks weer op de neofiet binnen zie!!!💞
  7. Fred & sandra:
    15 september 2018
    Hey Lilian. Erg leuk om je verhalen allemaal te lezen. Heb ze allemaal gelezen iedere keer weer een nieuw avontuur. Mooi hoor. Nu maar weer een keer naar CH voor een leuke fietstocht hier en daarna een heerlijke ontspanning met een lekker glas wijn.
    Een hele fijne tijd en hopelijk tot gauw weer eens. Groetjes van ons 😘.
  8. Andre en Martella:
    15 september 2018
    Wij hebben er zeer genoten je te volgen via deze blog . En nu je met pensioen bent , hoopt ik dat wij meer van deze blogs mogen lezen als je de rest van de wereld gaat verkennen met de fiets !!
    Het gaat je goed en tot de vlg ... Martella & Dréke
  9. Erik:
    15 september 2018
    Stoer en boeiend, hartelijk dank Lil.