De auto

31 oktober 2018 - Piermont, New York, Verenigde Staten

Jon heeft iets met auto’s. Op de wc liggen tijdschriften met foto’s van en informatie over allerlei soorten auto’s. Jon is ook iemand die er vanuit gaat dat iedereen iets met auto’s heeft en precies weet waarom een BMW-zus-en-zo een zoveel cylinder motor moet hebben.

Toen wij vrijdagavond in Piermont aankwamen stond er op hun parkeerplaats naast het huis een ingepakte lage auto. Ik moest onmiddellijk aan de aflevering van Friends denken, waar Joey een werk van dozen in de vorm van een auto overdekt had zodat andere mensen zouden denken dat hij eigenaar was van een sportauto. En dat werkte. Dus dacht ik:...... en vroeg ik: “ wat is dat?” En Jons ogen lichtten op en hij zei: “dat is mijn auto. Mijn two-seater. Lil, zondag gaan we een stuk rijden” En hij wist zeker dat hij me een heel groot plezier deed en ik me vanaf dat moment vreselijk verheugde. Dat ik het meer dan jammer vond dat we morgen niet konden omdat het zulk slecht weer zou zijn. En in deze auto rij je natuurlijk met het dak open (met één hand is het dak open!)

Dus zaterdag gingen we in de dichte BMW (donkerblauw, type ???) eerst naar de overstromingen kijken en vervolgens naar Nyack. Gewoon om er even uit te zijn. We gingen o.a. naar een boekenwinkel....waanzinnig. De eigenaar kon ook nog vinden wat je zocht tussen al die honderden, duizenden opgestapelde boeken.

Maar het ging natuurlijk om zondag, want wij zouden een ritje gaan maken. Deken mee en lekker warm aangekleed naar buiten. De auto bleek helblauw geverfd. Niet zo glimmend gespoten, maar eerder gewoon geverfd. En Jonathan scheurde weg, met mij ernaast. Dat bleek een deel van de pret: dat wegscheuren. cd  aan, de nieuwe Ry Cooder, en een  verschrikkelijk gelukkige Jon. Dus lachte ik mee en genoot ik mee en luisterde ik mee naar het geluid van de motor van deze 28-jaar oude Mazda. En we gingen steil omhoog zodat we van bovenop de berg de Hudson konden zien. En hele grote bijzondere huizen.

Toen we weer thuis waren moesten er natuurlijk foto’s gemaakt worden. Van ons samen in deze coole auto en van mijn alleen, alsof ik zelf reed.

En daarna moest het dekje weer over de sportcar.

1. Jolanda:
    Geweldig! X
  2. Peter:
    31 oktober 2018
    Foto van jou in de sportauto, laat ons meegenieten
  3. Lammert Huizenga:
    31 oktober 2018
    Lijkt mij een leuke man die Jon.En een leuke auto.Maar waar blijft de foto?Ben je aan het bezuinigen op je digitale filmrolletje?
  4. Lilian:
    31 oktober 2018
    O, komt ie niet door? Zit op het vliegveld, misschien mag het niet van T
  5. Lilian:
    31 oktober 2018
    Ik zie de foto wel op de blog
  6. Jannet de Waard:
    1 november 2018
    Ha ik zie je al zitten in die aito met wapperende krullen.