En nu weer thuis

26 november 2018 - Amsterdam, Nederland

Ik wil het wel even afsluiten.

Na een wat lange thuisreis, na wat uren in Niemandsland, wat overgeleverd aan de regels van anderen, koffie uit foam- en plasticbekertjes, broodjes die me de neus uitkwamen, meer onvriendelijk dan vriendelijk personeel, in lange rijen staan, me betrappen op met-open-mond in slaap vallen op een willekeurige stoel, opbeurende appjes lezen van lieve vrienden. En dat soort dingen.

Wat fijn om lieve kinderen te hebben. De wet-van-Schiphol-overtredende zoon, die buiten in de auto op me staat te wachten als ik ietwat vermoeid om 23 uur Amsterdam inkom en die me thuisbrengt. Wat fijn om iemand te hebben, die hier een bloemetje en kaas en brood en noten voor me klaar heeft gezet.

Ach, wat fijn om een eigen, schone badkamer te hebben, en een frisse schone slaapkamer.

Wat fijn om zo’n mooie reis gemaakt te hebben. Geweldige mensen ontmoet te hebben. Wat leuk om mijn eigen zus beter te hebben leren kennen. En ook weer super om eigen grenzen te verleggen.

Wat fijn om onder m’n eigen dekbedje te kruipen, te glimlachen en dan in slaap te vallen.

En nu drink ik eigen, heerlijke koffie en ga ik maar es met pensioen. Eens kijken hoe dat moet...

De start van mijn volgende reis staat gepland op 20 april. Dan vlieg ik met fiets naar Harare. Op 28 mei vlieg ik met fiets weer terug uit Kaapstad.

Dan lezen we elkaar weer! Bedankt voor het meelezen en heel veel liefs!

1. Dia:
    26 november 2018
    Dank je wel lieve zus. Het was ook mooi met jou. En fijn dat we mensen hebben geïnspireerd misschien ook meer als zussen (of zusjes) te doen....
  2. Lammert Huizenga:
    WELKOM THUIS !!
  3. Ineke:
    26 november 2018
    Wat een mooie verhalen heb je geschreven! Dank je wel dat ik dit, als reisgenoot, gedeeltelijk met je heb mogen meebeleven. Het was een fantastische reis!
  4. Peer:
    26 november 2018
    Welkom thuis Lilian. En bedankt voor je verhalen. Binnenkort samen een pilsje?
  5. Lilian:
    26 november 2018
    Ja, Peer, voor een pilsje ben ik zeker te porren
  6. Alfred:
    26 november 2018
    Mijn zeer goede vriendin Tanja woont in Harare. Als ik dat vraag mag je vast bij haar logeren. Leuk plan!
  7. Iris:
    Jippie! Je bent er weer!
  8. Jannet de Waard:
    Tot gauw Lil!
  9. Bas:
    26 november 2018
    Mooie verhalen. Bedankt dat ik ze mog lezen . Ook bedankt voor de informatie die je met ons deelt.
    Hopelijk zien we je nog een keer.
    Groetjes
  10. Erik:
    28 november 2018
    Bedankt voor je verhalen Lil, heel leuk om te lezen.
  11. Peter Heere:
    1 december 2018
    Het was een feestje je aanstekelijke verhalen te lezen. En de foto's leken wel zo uit een reisgids te komen. Fijn dat je al de reis ná Harare op de bucket-list hebt staan: van Ushuaia via Nieuw-Zeeland naar Australië. Misschien mag je wel op een schip mee als linnenjuffrouw -- maar alléén wanneer je eerst belooft dat je dan niet halverwege het lot van Lilian Beatrice gaat 'overdoen'. Brassa.