Governors Island

26 oktober 2018 - Governors Island, New York, Verenigde Staten

De volgende dag, vrijdag 26 oktober, gingen we naar Governors Island. Was ik nog nooit geweest en Elise bijna nooit. Het leek me fantastisch: een klein eiland, bijna een kilometer ten zuiden van Manhattan, alleen te bereiken met een ferry, waar geen auto’s zouden rijden. Er waren fietsen te huur en er was een soort plein waar we van alles konden eten en drinken bij verschillende eetstalletjes. Van de ferry liepen we naar de fietsenverhuur. We waren aan het dubben: 2 uur of 4 uur? Maar we mochten achteraf betalen, werd het 4 uur dan betaalden we gewoon voor 4 uur. Helmen nodig? Ach nee, er reden geen auto’s en bergen zouden we ook niet tegen komen. Wij op pad. Binnen een uur hadden we het eiland tweemaal rondgefietst. Het was koud, dus we wilden ergens binnen warme soep of zo gaan eten.

Maar er was geen ‘binnen’ en ook geen soep. Wel Starbucks koffie en tja....dat vind ik nou eenmaal lekker. Elise nam thee en een warme croissant. Maar onze lunch vulde niet echt en de pizza van de stal ernaast rook ook niet echt aantrekkelijk. We hadden onze kaarten meegenomen, maar met handschoenen aan kaarten was niet praktisch. We keken elkaar aan....fietsen terugbrengen? Hoe laat ging de ferry? Dat was tien minuten later en de ferry erna een uur later. We besloten nog maar eens het eiland, en nu met de klok mee, te befietsen. We kwamen langs een wc-gebouw. Eerst Elise naar binnen, want tegelijk kon niet, we hadden geen sloten op onze fietsen, ze zouden zomaar gestolen kunnen worden.......Uhm, door wie??  Oh, het was zóóó lekker warm in dit schone wc-gebouwtje, we wilden er eigenlijk wel blijven....

Bij de fietsinname rekende Brian af. Hij was zo sympathiek NIET de verzekering te rekenen, die Elise had afgesloten. Maar dan wel MITS wij op de site zouden vermelden dat we zo verschrikkelijk aardig en sympathiek geholpen waren door BRIAN (capitals, please). Wij vroegen: ‘en zij?’ wijzend naar het meisje dat ons had geholpen bij het verhuren. Hij keek naar haar ‘o ja, zij ook’ ‘What’s her name?’ vroegen wij. ‘Oh, uh, her name is Tressa’.

Op de ferry van half 4 zaten we met vele pubers met jacks en truien aan met daarop ‘New York Harbor School’ Een school op Governors Island, kwamen we achter.

De site van de fietsverhuur moeten we nog bezoeken, BRIAN en tressa moeten we nog noemen

1. Lammert Huizenga:
    29 oktober 2018
    Mooie foto,s !
  2. Lilian:
    29 oktober 2018
    Ja, ik móést wel, hè, Lammertneef
  3. Michael D:
    31 oktober 2018
    Mooie foto voor het vrijheidsbeeld. In je groene jas, had jij je rechter arm omhoog moeten doen!