‘n wat langere vakantie

20 augustus 2018 - Sainte-Cécile, Frankrijk

Lieve Alléén voor jou, Bengeltje en lieve allemaal,

Het is echt leuk om te merken dat er mensen zijn, die graag mijn verhaaltjes lezen en dat het dan opvalt dat ik een weekje stil bleef.

Maar ik pak het weer op! Lees maar:

Vorige week maandag was de treintrip naar Brive, waar ik opgehaald werd door broer Lammert en zijn vrouw Renée en zoon KoertYann. Ik bleef 4 dagen bij hen en met hen op de camping. Heerlijk relaxed, we gingen bijvoorbeeld gezamenlijk met de camper boodschappen doen bij E.Leclerc, zo’n heerlijke giga grote winkel, die ik op mijn fietstrip niet tegen kom. Nu kon ik daar een paar keer doorheenstruinen. Op donderdag vonden we zelfs een fantastische fietsroute van 12 km er naartoe. Trots op mijn neef, die geweldig mee fietst! En vrijdag hebben ze mij en mijn bepakte fiets afgezet in Cazals, waar we natuurlijk wel eerst op het prachtige pleintje koffie en cola dronken en er iets bij aten. Om 12 uur namen we afscheid en fietste ik verder naar het zuiden. En om 6 uur kwam ik aan bij Doude en Catherine. De eerste 25 km, tot aan de Lot, waren soepeltjes gegaan, daarna werd het weer flink aanpoten en fietste ik zonder gekraak (van mijn fiets dan) flink wat kilometers bergop. En uiteindelijk fietste ik het pad bij D&C op. Het is hier zó mooi! En stil! En het ruikt zo lekker naar al dat fruit dat hier aan de bomen hangt.

We eten de lekkerste tomaten uit eigen tuin, grote en kleintjes. En ‘eigen’ boontjes en pepertjes en knoflook en er staat nog veel meer.

Ik had gehoopt dat de op 11 augustus opgestuurde routeboekjes aangekomen waren, maar dat was niet zo. Ach, dan maar eerst de route op de pc van Doude downloaden en op mijn Garmin zetten.......Nee, echt niet, uren geklooi, wifi, die niet goed werkt en nog veel meer redenen waarom het niet lukte. ‘s Avonds niet, vroeg in de morgen niet, nooit niet. En zaterdag nog geen boekjes...Aiaiai. En op maandag komt er geen post?! O, dat wel. Ben dan misschien wel over het algemeen als optimist geboren, ik vond het nu toch wel een beetje spannend.

Maar, hieperdepiep, vandaag teruggekomen van een heerlijke lunch op de boulevard van Villeneuve, samen met nog wat leuke mensen (moules frites gegeten!!! Heerlijk!!!), durfde ik bijna niet in de brievenbus te kijken..Maar ik ben dapper en.....JA!!!! Ze zijn er. Volgens mij had ik hier nog lang kunnen blijven, maar morgen fiets ik naar een punt waar ik de route oppik, 32 km hiervandaan in Vazerac, waar ik op de camping ga slapen.

En dan ben ik weer onderweg, dit keer hopende op die zuiderwind, die me de eerste weken vaak tegemoet trad.

En dan ga ik jullie weer op de hoogte houden van mijn kleine avontuurtjes!

1. Jannet de Waard:
    20 augustus 2018
    Oeee klink fantastisch al die geuren en stille plekken enzo...wij zijn net terug van Terschelling en gaan nu naar Denemarken..
  2. Iris Emma:
    20 augustus 2018
    Zo blij dat je boekjes aangekomen zijn. Teppeffe geduurd, maar hoera.
  3. Roswitha:
    21 augustus 2018
    Ha Lil, dat was even spannend met die post maar godzijdank fiets je nu goed berouterd naar het zuiden. Erg leuk die foto's - en je verhalen. Blij dat je weer schrijft!