Decadent?

22 augustus 2018 - Carlucet, Frankrijk

Vanmorgen nam ik een hele idiote beslissing: de komende dagen, waarin het veel klimmen is, ga ik het rustig aan doen. Lekker genieten, niet haast-haast-haast in de morgen. Ik kies de campings zo’n 55 km verder, altijd wordt dat een paar km meer.

Dus vanmorgen lekker rustig an. Opstaan om 7 uur, alles klaar om 8 uur. Ontbijten yoghurt (gisteren in de Intermarché gekocht) met crusli. Daarna op het terras 2 koppen grande café au lait. Kwart voor 9 weg. Eerst naar de Intermarché, was in de buurt van de route, daar brood en kaas gekocht en toen dan eindelijk op pad.

Op het terras bij de camping gekeken waar een camping was op 55 km en vond iets wat heel decadent klonk. Chateaux Hupseflups met hotel en camping en een zwembad, met als specialiteiten: alleen volwassenen (ouder dan 18 jr), alle plaatsen (opp minstens 110 m2) hadden eigen watervoorziening én de mogelijkheid van een auto’tje bij je plaats, dit is natuurlijk interessant voor fietsers, wandelaars en mensen met een camper (dit alles stond op de site). Maar toen ik wat dieper ging graven ontdekte ik dat iemand met tent en vélo op een veldje kon staan voor de totale prijs van 15 euro. Er kan ook (goed) gegeten worden.

Ik er naar toe. Kasteel ligt hoog (nou ja, ‘kasteel’ Het is een groot huis). Maar het is zo ver overal vandaan dat het hier echt heeeeeel erg rustig is. Een enkeling trekt een baantje door het zwembad en verschillende mensen liggen op ligstoelen bíj het zwembad.

Vanavond ga ik hier Saumon eten. Met alles d’r op en d’r an. Voor €12,90.

Dit is dan het decadente deel van mijn trip

1. Alfred:
    22 augustus 2018
    Het lijkt me heerlijk om zo in je eentje te fietsen. Ik geniet er zelf altijd enorm van als ik naar Haarlem en terug fiets (wat ik wel eens doe): tochtjes van niks vergeleken met die van jou. Heel goed voor de contemplatie, daar heb je Santiago niet voor nodig. Bedankt voor je leuke stukjes tot nu toe en veel succes verder!
  2. Lilian:
    22 augustus 2018
    Dank je, Alfred. Maar jij hebt natuurlijk ook hele stukken alleen gelopen toen je de 0-meridiaan volgde. Daar moet ik veel aan denken