Reparatie

13 augustus 2018 - Poitiers, Frankrijk

Gisteren eerste étappe afgesloten. Aangekomen in Poitiers met de bedoeling vandaag de trein te pakken naar Brive, waar broer Lammert en vrouw en kind mij op zullen halen. Zij staan op een camping, waarvandaan het ongeveer 80 km fietsen naar vrienden is. Het idee is een week uitstapje, broer en vrienden met 1 à 2 fietsdagen tussendoor en na mijn vakantie in mijn vakantie  fiets ik weer noordwaarts. Start dan ergens tussen Moissac en Cahors.

Gisterenmiddag nam ik, achteraf gezien, een van de betere initiatieven. Dat kwam omdat mijn ketting al meer ratelde en kreunde. Dat deed hij al in Nederland, maar de fietsenmaker waar ik zoveel vertrouwen in had verzekerde me dat de ketting nog wel de geplande ruim 2000 km aan zou kunnen. Al zwoegend met een schurende ketting had ik al minder vertrouwen in die uitspraak en had ik al meer spijt, dat ik geen gebruik had gemaakt van de geplande second opinion. En dus, gisterenmiddag zocht ik op internet een fietsenmaker en kwam terecht bij La Cyclerie Café. En die zou ook nog open zijn op maandag vanaf 10uur. Ik stuurde een mail en las vanmorgen het antwoord: hij was druk, maar wilde best even kijken.

Om half 10 zat ik voor de deur. Om 10 uur kwam de fietsenmaker. Straalde direct vertrouwen uit, bleek zelf heel veel te fietsen en met tours mee te gaan als mecanicien. Hij is uiteindelijk anderhalf uur bezig geweest, nieuwe ketting, nieuw blad, geolied ed. €90

Ik ben zo blij dat ik dit ineens ging doen. Mijn trein gaat over een uur. Het paste er zo goed in...

1. Lammert:
    Wij bereiden ons voor.
  2. Engel:
    13 augustus 2018
    Ha lieve Lil, wat is het leuk om je reisverhalen te lezen ... wat brengt deze of de volgende dag ... ik kijk telkens naar je volgende dagverslag uit, dank voor alle mooie verhalen! Ze geven zo’n werkelijk beeld hoe jij jouw fietsvakantie beleefd. Je begreep niet helemaal wat ik met het ‘romantische beeld’ van zo’n fietsvakantie bedoelde. In mijn ‘geromantiseerde’ beleving pak ik dan ‘s ochtends wel of niet de fiets en dan zie ik wel hoe die dag verloopt. Of als ik onderweg besluit, het is mooi voor vandaag geweest, een plek zoek en dan wat anders ga doen. Laat ik er vooral bij zeggen dat ik nog nooit met de fiets op vakantie ben geweest en misschien werkt mijn manier ook niet. Daarom is het zo leuk om een inkijkje van jouw fietsen te krijgen. In alle voorgaande jaren dat je op de fiets zat had ik dus een heel ander beeld voor ogen, grappig. Maar ook vreemd dat ik er nooit naar gevraagd heb hoe dat fietsen eruit zag voor jou, ik kleurde het dus met mijn eigen kleuren in. We verschillen in hoe we dingen doen Lil, dat maakt onze vriendschap ook zo boeiend, dus het lijkt mij een goed plan ook maar eens op de fiets te stappen en het zelf te gaan ervaren. Heleen vind het super dapper van je, dat je de pelgrimstocht links hebt laten liggen, toen je besloten had dat het niet het ‘juiste pad’ was voor je, top! Veel plezier en lieve groet.
  3. Lilian:
    13 augustus 2018
    Wow, Alléén voor jou, Bengeltje. Wat lief!
  4. Iris Emma:
    Wat top! Nieuwe ketting!
  5. Jeffers:
    14 augustus 2018
    Mooie kleur ketting? Ik moet je trouwens van LinkedIn feliciteren met een of ander jubileum :-) , nou, meneer of mevrouw LinkedIn bekijkt het maar lekker, ik feliciteer je veel liever met je toppie blog. Blijf onverwachte beslissingen nemen, blijf (een beetje) pech houden, blijf mensen ontmoeten en blijf schrijven, leuk om te volgen!