Mijn OFF-DAY!!!

23 augustus 2018 - Martel, Frankrijk

Ten eerste: dit wordt niets anders dan mopperen!! En de taal, die ik over en door het Franse land heb gegooid zal ik, gezien de beschaving, niet opschrijven. Maar vandaag  heb ik het HELEMAAL gehad!!! Wat ben ik in vredesnaam aan het doen? Ben ik niet goed bij m’n hoofd of zo. Nou ja, dat ik een doorzetter ben dat kwam er dan wel weer duidelijk uit. Maar waarom zou ik? Hoe leuk is het om je helemaal het leplazerus te trappen? Gatverredamme.

Tot dat belachelijk hoog gelegen Rocamadour, schilderachtig of niet, maar wie verzint het zo’n plaats compleet tegen en op een rots te bouwen en dan komt een andere gek op het idee daar een leuke route langs en naar toe te leggen. Ja, leuk voor een auto, maar kom op, zo’n overbepakte fiets, die door mij zo nodig voortgestouwd moet worden, daar ga je toch niet van verlangen dat die daar ook heen moet? Maar goed, tot daar was ik nog in opperbeste stemming. Heb zelfs door het lieftallige dorp gezwalkt en er een broodje tonijn en een glas citroenlimonade gegeten en gedronken.                   Maar ik dacht serieus dat ik het gehad had en toen moest ik verdorie een stuk van 12% beklimmen en daar kwam ook nog een tunnel bij en auto’s. En het was niet zo’n brede weg en ik vind tunnels erg naar!!!! Ik redde het niet: dus dan liever lopend de tunnel door. Het was een korte tunnel. Maar, verdorie, toen was het nóg niet afgelopen! Die weg bleef maar stijgen en ik moest door. Écht niet leuk om op een flink stijgende weg (nu was het nog ‘maar’ 7%) weer op te stappen (volle zware herenfiets) oftewel eerst vaart te maken en dan traptraptrap in z’n 1 net op tijd weer rechts te rijden.

En tussen de stijgingen door (echt, het hield niet op), kwamen er natuurlijk ook nog dalingen en die waren óók steil. En rond dat pittoreske verschrikkelijk gelegen Rocamadour was het heel druk met auto’s. Toen ik dan eindelijk op een wat rustiger weggetje (de C1) geleid was was ik wel van het vele verkeer af, maar mijn hemel, het bleef maar doorgaan met dan weer 1100 meter 10% en dan weer 1200 meter 6-9% en dan weer een ‘steil klimmetje’ (dit staat allemaal in ‘het boekje’, zo ben je goed voorbereid) Wanneer gaan ze es een lange brug van, zeg maar, Cahors naar Nevers, bouwen? Voor fietsers, met zo’n windblazer, links de wind vanuit het noorden en rechts de wind vanuit het zuiden.

Maar serieus, ik ben echt op, vandaag. Toen ik in dit plaatsje (Martel) aankwam zocht ik gelijk de camping municipal (zou in het stadje zelf moeten zijn). Maar er is geen camping in dit stadje, wel 7km hier vandaan. Er is hier wel een Relais St Anne, en daar ben ik nu. Ik heb een prachtige kleine 1-persoons kamer met douche en wc en kroonluchter en tv en uitzicht op de prachtige binnentuin.

En morgen zie ik wel weer verder

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jurriën:
    23 augustus 2018
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad in het mooie, schilderachtige Rocamadour. Je weet toch dat je daar eigenlijk op je knieën die steile stenen trap naar boven moet gaan, als een echte pelgrim? Houd vol!
  2. Lilian:
    23 augustus 2018
    O, Jur, ik heb me er misschien wat te makkelijk van afgemaakt....Nou ja, had m’n dag niet
  3. Lammert:
    23 augustus 2018
    Lijkt de Tour de France wel! Helaas ben ik te ver weg met ook nog wat verplichtingen hier. Anders kwam ik je halen om je te brengen naar Windmee- en Heuvelafland
  4. Piet Dinghs:
    23 augustus 2018
    Waarschijnlijk moet dit dan de alternatieve pelgrimstocht zijn..., geen Santiago? Dan Rocamadour... God bless you!
  5. Lilian:
    23 augustus 2018
    Tja, Lammert, dat is lief aangeboden. Als ik het goed bekeken heb was dit echt de zwaarste dag. En ben nu in een te gek leuk dorpje.
  6. Lilian:
    23 augustus 2018
    Piet, ik weet het. Van de ene pelgrimsroute naar de andere: lijden zál ik!!!!
  7. Iris Emma:
    23 augustus 2018
    De Heiland kijkt en leest mee. Boeten zul je, afvallige nep-pelgrim!
    Maar je houdt toch zo van klimmen?
    Nee alle gekheid etc. Je hebt het ‘m weer geflikt, stoer tiep dat je bent!
    Neem nog een wel verdiende pression! 😘
  8. Hans:
    23 augustus 2018
    Off-day? Klinkt meer als jouw moment-of-glory. Wat is mooier dan uitgeput aankomen? En dan een biertje...
  9. Lammert Huizenga:
    23 augustus 2018
    Stoer ,een off-day, maar aan het eind : een kamer , een uitzicht , een tv ,een kroonluchter,een tuin , een wc , een douche ,een pression etc . je bent in de hemel . Lieve groet van je ex-gereformeerde neef
  10. Andre en Martella:
    23 augustus 2018
    Je hebt die roze valhelm al , nu nog een roze bril en je ziet het leven weer helemaal anders !😎😉😊
    Ondanks het afzien , zie je wel heeeeel mooie plaatsen waar ik nog nooit van heb gehoord . Geniet er met volle teugen van .
  11. Marc:
    24 augustus 2018
    Hoi Lilian, klinkt wel super heftig! Welke route ben je aan het rijden?
  12. Jannet de Waard:
    24 augustus 2018
    Tè erg dit, zo eng,en dapper, en verschrikkelijk. Blij dat je safe in St. Anne zit
  13. Lilian:
    24 augustus 2018
    Nu weet ik ook waarom ik een blog schrijf, ik ben blij met jullie reacties. Had ik behoefte aan!
  14. Lilian:
    24 augustus 2018
    Marc, ik rijd de ‘langs oude wegen en pelgrimssteden’ route
  15. Mayke:
    25 augustus 2018
    Met een racefiets is dat al zwaar...Tunnels zijn vreselijk. Ik zat in de Dolomieten ook ineens 'vast' in een tunnel. Die herrie en stank... brrr
  16. Lilian:
    25 augustus 2018
    Het enge van tunnels vind ik ook dat er meestal geen ruimte naast je is en dat je auto’s en vrachtwagens hoort, maar niet kan thuisbrengen of het tegenliggers of achterliggers zijn. Inderdaad in Italië heel veel tunnels gehad
  17. Dia:
    26 augustus 2018
    Jeetje zus, zit dit met tranen in mijn ogen te lezen. Toch kun je niet verder stijgen op de ladder van de meer dan te gekste zus ter wereld. Of misschien toch wel?