Verkeerd begrepen

2 september 2018 - Chaumot, Frankrijk

Een aantal keer begreep ik iets verkeerd. Misschien als ik had ontdekt dat een ander dit overkwam had ik besmuikt gelachen. Nu is het een beetje gek om besmuikt te lachen, maar ik sta zo nu en dan gewoon voor aap. En zolang ik het voor me houd is er natuurlijk niets aan de hand. Maar ik gooi het er gewoon uit.

Toen ik nog van Noord naar Zuid fietste moest ik bij het verlaten van een stadje bij een rotonde de Route de Nonnes nemen. Ik ging er vanuit dat deze route langs een (oud?) nonnenklooster zou gaan. Zo’n gedachte die er gewoon is, zonder dat ik daar nog echt verder over doordacht. Op een gegeven moment fietste ik langs een kerkhof. Dacht ik, tenminste. En dat kerkhof had ook iets met die nonnen te maken. Ik was er net voorbij toen ik bedacht dat ik daar eigenlijk wel wilde kijken. Ik stopte bij de volgende ingang, maar die was dicht. Nou ja, dan toch maar gewoon doorfietsen. Wat later zag ik een aanwijzing, die zei Déchetterie de Nonnes. WAT???? Een begraafplaats van nonnen en dan noem je dat een Déchetterie (=vuilstortplaats)?? Wat oneerbiedig. Later begreep ik dat daar waarschijnlijk een gehucht was dat Nonnes heet. ☺️

Toen ik bij Doude was gingen we samen in de auto naar Villeneuve, waar we met anderen zouden gaan lunchen. Dat is een pittig stukje bij hun dorp vandaan. Doude zei dat hij eerst de mail moest halen. Vond het wel handig dat zij ook ergens een postbus hadden, het gehuchtje waar zij wonen is zo klein. Ik was verbaasd toen we zeker 40 minuten gereden hadden toen Doude eindelijk pas een terrein op reed. Rechts was een gebouwtje en links een grote loods. Doude parkeerde wel raar, hij ging pal achteruit rijdend voor de ingang van de loods staan. Daarna liep hij naar het gebouwtje van de postbussen. Toen hij terugkwam had hij bijna niets in z’n hand. Hij liep naar de achterkant van de auto en deed de klep open. OOOOOOH....hij ging geen MAIL halen, maar MEEL ☺️

Er zijn er nog een paar, maar wie heeft die niet?

Het is nu vroeg in de morgen. Heb net een halve baguette op en pak zometeen mijn natte tent in en moet dan echt wat kleren uit gaan doen. Ik zie de zon komen. Tjemig, wat is het koud. 10 graden. Het belooft vandaag zo’n 25 graden te worden. Kom maar op!!!