Op naar de warme slaapzak

28 augustus 2018 - La Souterraine, Frankrijk

Gisterennacht was het koud!!! Lekker ingepakt lag ik net niet en ook net wel te rillen in mijn tentje. Wat te doen? Een winkel met kampeeruitrusting was niet echt in de buurt. Uiteindelijk besloten in Névers mijn vrije dag te nemen en daar bij de Décathlon een goeie slaapzak te kopen. Tot aan Névers (waar ik donderdag wil zijn) ga ik gebruik maken van pelgrimsgîtes, waarin het, volgens mijn Nederlandse buurman op de camping, heel leuk toeven is door de contacten met medepelgrims. En dus heb ik vannacht in la Souterraine in een prachtig huis geslapen in een simpel kamertje. Mijn tent heb ik in de mooie tuin kunnen drogen. Er zijn nog 3 andere pelgrims, een Belgische jongen, een Franse jongen en een Franse man. De twee jongens lopen, de Belgische nog een paar dagen, tot Limoges, de Franse jongen onderbreekt in Limoges zijn tocht, maar pakt ‘m over een maand weer op om naar Santiago door te lopen en die Franse man...die kwam aan op zijn motor en zal morgen voor het eerst gaan lopen. We hebben met z’n 4-en gegeten, de eigenaren van dit huis hadden in Engeland een restaurant, het eten was heerlijk. Het was echt leuk om van elkaar te horen wie we zijn, wat we doen enz. Zometeen, om 8 uur, zullen we weer ge-4-en ontbijten en dan gaan de heren naar het zuiden en ik richting La Chatre, waar ik vannacht hoop te slapen. De weersverwachtingen voor vannacht en morgen zijn slecht.....

uhhh, jullie merken natuurlijk op met wat voor gemak ik tegenwoordig het woord ‘pelgrim’ gebruik!!!

1. Piet Dinghs:
    28 augustus 2018
    Inderdaad ja! Het lijkt wel of je in deze donkere (herfstachtige) dagen plots het licht hebt gezien.... Misschien is al die nattigheid die je gehad hebt wel ‘n beloning van Hem van Boven....? De zegen als kroon op je voltooide succesvolle werkzame leven? Gezegende reis verder!
  2. Lilian:
    Piet, 😌
  3. Hidde:
    ❤️
  4. Dia:
    29 augustus 2018
    Je bent toch een pelgrim? Zijn we dat niet allemaal zo af en toe en soms wat meer af dan toe?