MIJLPAAL

30 augustus 2018 - Nevers, Frankrijk

BEN IN NEVERS!!!!

1. Dia:
    30 augustus 2018
    Eindelijk! En dan nu die warme slaapzak!
  2. Jeffrey:
    30 augustus 2018
    KORT MAAR KRACHTIG! Wacht, ik help even mee :-)
    Nevers is een stad en gemeente in de Franse regio Bourgogne-Franche-Comté met 37.470 inwoners. De naam van de stad in de Gallo-Romeinse tijd was Noviodunum Aeduorum. Later werd dit veranderd in Nebirnum. Er zijn uit deze periode veel medailles en andere voorwerpen gevonden in Nevers. Julius Caesar vestigde er een opslagplaats voor proviand en legerbenodigdheden. In de vijfde eeuw werd Nevers een bisschopszetel. In de 14e eeuw was er korte tijd een universiteit gevestigd. Deze was hierheen verplaatst vanuit Orléans en keerde daar ook weer terug. In 2018 fietst Lillian door het plaatsje. Ze gaat er op zoek naar een warme slaapzak ging als een gerucht door het dorpje. Omdat het dorpje zeer onder de indruk was van de prestaties van op-en-top-pelgim Lillian tot nu toe, kreeg ze de warmte slaapzak gratis en voor niets aangeboden, plus een warmte maaltijd naar keuze.
  3. Marjo:
    Zo Lilian.
    Jij wordgoed op de kaart gezet
    Top meid
  4. Lammert:
    30 augustus 2018
    Dat zegt KoertYann ook altijd: ”Als geen geld hebt, kan je toch pinnen”
  5. Lilian:
    30 augustus 2018
    Hè, Jeff, je hebt het gelukkig wat interessanter gemaakt voor de lezer. En die slaspzak....ik stap zo op bus 5 en dan haal ik ‘m even op!! Heb ook trek, dus die maaltijd doe ik er bij!! 🤪
  6. Lilian:
    30 augustus 2018
    KoertYann heeft helemaal gelijk!!
  7. Jurriën:
    30 augustus 2018
    Snap er niks van. Ben je niet meer in het zuiden? Nevers, de stad... heb ik niet opgelet, ben je omgekeerd?
  8. Lilian:
    30 augustus 2018
    Jur, je hebt idd niet opgelet. Ik heb op een geg moment besloten NIET naar St Jacques te gaan (zie: de kogel is door de kathedraal), heb toen mijn broer + fam opgezocht op de camping, ben daarna nog naar vrienden gegaan (wonen NW van Toulouse) en ben vervolgens noordwaarts gegaan. Dat is inmiddels 670 km geleden. En nu dus in Nevers