De laatste dagen

26 mei 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

BEREKOUD!!! was het, de laatste 2 nachten in de tent. En dat was nog niet eens zo heel erg, want mijn zijden lakenzakje en donzen slaapzak konden dat wel handelen. Maar.....als je moet plassen!!!! Ik slaap met een hemdje aan en om dan de slaapzak uit te kruipen, een koud geworden fleece aan te doen, lampje pakken, bril pakken, slippers aan, vooroorlogse (oorlog 14-18) rits open krijgen en naar buiten te stappen...is geen sinecure!! En dan, de volgende ochtend. 6 uur. Donker. De tent, zelfs die dikke tent, is nat van binnen (en van buiten) en dat is de hele omgeving. Waterdichte sokken in mijn sandalen, thermische lange onderbroek onder mijn flapbroek, onder de lange onderbroek mijn fietsbroek, t-shirt k-mouw, t-shirt l-mouw, vestje met capuchon, dikke fleece, winddicht jackie, buffie om, muts op en daaromheen mijn lampje. Dikke handschoenen (dank, Annemieke) Dat is de outfit. En ik zie er niet raarder uit dan enig ander lid van de groep.

Zo staan we om de tafel, lampjes aan omdat het nog donker is, onze pap te eten. Zitten op de stoeltjes kan niet: die zijn nat. Half 8 op de fiets, want we moeten nog ver tenslotte. En na verloop van tijd begint het uitpellen.

Vandaag dus de laatste fietsdag. We zijn gisteren redelijk vroeg na het fietsen verder met de truck gegaan, het werd te druk op de N7, we waren redelijk dicht bij Kaapstad. We reden door naar Kommetjie, daar kampeerden we onze laatste kampeernacht. Bij de oceaan. De hele nacht hadden we het geluid van de zee.

De (voorlopig?) laatste kilometers in Zuid-Afrika!! Om 8 uur stapten we op en reden de 36 km naar café Cape Point. Onderweg de mooiste views. Ik fietste met Margreet, die ook zo vreselijk kan genieten. Zoals Pascal al had gezegd: we kregen het niet cadeau. Pittige klimmen weer. Twee en een half uur fietsen over deze 36 km. Cape Point, dus: cappuccino’s!! Van Cape Point via Kaap de Goede Hoop naar Simon’s Town. Weer ruim 30 km. Tja....en daar lunch in het Lighthouse Café. En toen werd de scheiding gemaakt tussen de huurfietsen en de eigen fietsen. Na de lunch hielden Paul en ik een praatje voor Moses en gaf ik hem een envelopje met de ingezamelde fooien voor hem. En toen vertrok Moses met de auto met de huurfietsen. En wij gingen ‘onze eigen’ truck in naar ons hotel in Kaapstad. In Longstreet.

Het is zondagochtend. Mijn fiets staat ingepakt op mijn balkon. Samen met Margreet en Astrid de fiets ingepakt. Ook Peters fiets staat op mijn balkon. Voor dinsdag is een transfer naar het vliegveld geregeld. Om 19 uur worden Peter en ik hier opgepikt, om 23.05 vliegen we.

1. Dia:
    26 mei 2019
    Veilige thuisreis. Kan niet wachten je verslagen te horen en je fotoboek te zien.
  2. Piet Dinghs:
    26 mei 2019
    Goedemorgen Lilian! Geniet nog van de laatste dagen daar! Je hebt weer ‘n knappe prestatie geleverd, chapeau!! En ‘n hoop te verhalen, ik kijk er naar uit! ‘n Goede terugreis dinsdag en tot snel! X
  3. Nineke:
    26 mei 2019
    Wat een leuk verslag weer! Grappig de beschrijving van je kledingsessies. Ik ruik de tent bijna....;-)!
    Ben benieuwd naar je foto’s en life verhalen. *Goeie terugreis*
  4. Toos:
    26 mei 2019
    Goeie terugreis, was weer een feest jouw belevenissen te lezen! Wat wordt de volgende reis???
  5. Gé en Jur:
    26 mei 2019
    as we speak.goeie reis maar weer ik heb genoten van je mooie verhalen. jouw reisgenoten boffen maar dat ze er zo'n levendigverslag bijkrijgen . wat zal het raar en fijn zijn om weer naar huis te gaan. fijne vlucht en tot snel!!
  6. Anna:
    27 mei 2019
    Goede reis terug! Hoop als je terug bent nog veel meer te horen.
  7. Alfred:
    27 mei 2019
    Dank voor je mooie verslagen en goede reis terug!
  8. Engel:
    27 mei 2019
    Lieve Lil, wat een geweldig en mooi avontuur! Ik wens je een goede terugreis toe en ik heb genoten van je blogs, chapeau ..... een tweede chapeau voor je schrijfstijl en vooruit ik doe er nog een chapeau bij voor je foutloze blogs. Super, dank jewel!!