De vrije dag

8 augustus 2018 - Vendôme, Frankrijk

Het voelde wel gek om ‘s morgens niet in te hoeven pakken: ik was vrij en kon rustig ontbijten en lezen en op m’n telefoontje klooien. Toen de buurvrouw van de grote camper mij aanbood dat ik gebruik kon maken van hun electriciteit om een en ander te laden vond ik dat hartstikke sympathiek en maakte ik graag gebruik van dat aanbod. En toen ik met stekker, kabel en gps kwam kreeg ik ook nog koffie!!

En toen gingen we natuurlijk gezellig zitten praten. De buren zeiden dat ze ‘s middags naar Chartres gingen (2,2 km van camping), en dat ze eerst ging geocachen. Daar had ik wel eens van gehoord, ik vroeg hoe het werkte en toen of ik mee mocht lopen. En dat gingen we dus doen!! Wat léúk!!!!! We (zij) hebben er 2 gevonden. Dat ga ik zéker vaker doen!! En zo belandden we in Chartres. Wat ‘n leuke plaats!! Leuke routetjes gelopen, kleine steegjes. Mooie huizen, prachtige kathedraal.

En weer thuisgekomen hadden we heftige behoefte aan bier. En dat hadden de buren ook nog in de koelkast. Evenals stokbrood met lekker beleg.

Hoe dan ook: het was een superrelaxte vrije dag. Volgens mij is dat ook de bedoeling van een vrije dag, het was dit keer helemaal gelukt.

’s Avonds haakte ik vroeg af: wilde de volgende ochtend vroeg (half 7 op) vertrekken. Omdat er donderdag slecht weer verwacht wordt wilde ik de woensdag etappe verlengen zodat ik donderdag niet te lang in de regen hoef te fietsen. Want daar heb ik echt een pest hekel aan

1. Jannet de Waard:
    8 augustus 2018
    Ik heb vandaag in mijn eentje lekker tegen de wind gefietst op Terschelling. Was weg kwijt maar voelde toch ‘lekker’.
  2. Iris Emma:
    8 augustus 2018
    Dat geocachen gaan we doen!
  3. Lilian:
    8 augustus 2018
    Jaaaaa, Jannet, that’s the spirit!!!