Partager!!

7 september 2018 - Avioth, Frankrijk

Wát ‘n barre tocht toch weer. Bijna 90 km en geen bruisende plaatsen, maar wel veel REGEN!!!! En nergens een mogelijkheid om gewoon even te schuilen. Maar ben aangekomen in mijn laatste pelgrimshuis in Frankrijk. Dat wilde ik graag, soort symboliek. Want morgen ben ik in België, over ongeveer 6 km. Maar goed, dit laatste pelgrimshuis. Het is een Maison de Partage, oftewel: hier wordt alles gedeeld. De mensen, die hier rondlopen zien er uit als echte hippies. En ze glimlachen veel. Er is een grote groentetuin en Lucien is vanavond uit zijn kamer gegaan om bij Jean te slapen, zodat ik hier alleen kan zijn. We eten om 7 uur samen, soep en brood (en serieus, op de fiets dacht ik, nat geregend: ‘ik zou zin hebben in een dikke soep en een groot stuk brood en een grote pul bier’) En dat laatste mag hier niet. Dat is dan wel weer jammer. Ik haal de schade morgen wel in. Hoop dat het morgen droog is anders moet ik naar een wasserette of zo....er is zoveel nat.

Zo, mij is gevraagd te helpen met de bereiding van het eten. Dat doen hippies met plezier 😁Eerst maar even lezen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peer:
    7 september 2018
    Wie maakt de sla klaar? Morgen schijnt vast de zon en neem je een mooi pul bier! (2).
  2. Lilian:
    7 september 2018
    Dit zijn echt zúlke aardige mensen! Blijkt dat mensen hier gewoon komen, overal vandaan, dus de samenstelling is altijd anders. Er zijn 6 kamers met 2 bedden, maar bij voorkeur slaapt men alleen. Iedereen is welkom