Ontroerd

11 november 2018 - El Chalten, Argentinië

Met vier groepsgenoten ging ik de Huemuel wandeling doen, een klim naar boven. Het uitzicht zou boven onder andere zijn op de Huemuel gletsjer en het gigantische Fritzroymassief. De klim was stevig, door een mooi bos. Ik kwam als eerste boven aan. Nu had ik een fantastisch zicht op de gletsjer. Nog een klein stukje lopen naar rechts en toen stond ik stil.....

Wat ik toen zag deed me de tranen in de ogen springen. Ik stond zoiets moois te bewonderen...Er zijn ‘een van de mooiste momenten in ons leven’. En dit was er een van. De gletsjer, het meer, de bergen, het Fitzroymassief. Het was fijn om hier even alleen te zijn. Dit kon ik nu even alleen beleven. Ik voelde me heel erg gelukkig.

Op deze reis zie ik zo verschrikkelijk veel adembenemends moois. De busreizen (4 uur in het busje om van de ene plek naar de andere te komen is heel gewoon) horen er bij. Patagonië is verschrikkelijk mooi, de lange lange wegen, de uitgestrektheid, de wolkenformaties, de wel en de niet bijzondere dieren en dan die gletsjers en meren en lagunes en die waanzinnige bergen. Zoals gezegd: daarboven, dat waar ik was; dat wat ik zag, was voor mij een van de aller aller mooiste ervaringen van deze reis en van heel veel andere ervaringen.

1. Iris Emma:
    Wow!
  2. Lammert:
    15 november 2018
    Mooi allemaal. Je laat me denken aan ‘Omweg naar Santiago’ van Cees Nooteboom. Waarom weet ik niet.
  3. Marc:
    Super!
  4. Andre en Martella:
    15 november 2018
    Waauw , dat is nu echt genieten , de natuur kan zo mooooooi zijn !!!!
  5. Iris:
    16 november 2018
    Foto???🙏🏼
  6. Iris:
    16 november 2018
    Excuus, foto’s gevonden. Inderdaad schitterend. Heel bijzonder.
  7. Dia:
    20 november 2018