‘n paar indrukken

3 november 2018 - Buenos Aires, Argentinië

De reis is prachtig. En druk. En weinig momenten om te schrijven, omdat er vaak geen bereik is en geen tijd.

De tweede dag, op 2 november, was er een optionele excursie door de stad met de bus, waarbij natuurlijk zo nu en dan gestopt werd en Marcella, de Argentijnse gids, vertelde.

Dia, Mary en ik besloten zelf op pad te gaan. Ik vind het nogal wat om met 20 mensen om een gids heen te staan, die maar blijft praten en informatie spuwen. Wij gingen lopen door de  wijk waar Máxima vandaan komt: Recoleta (eerlijk gezegd hoorden we dat pas de volgende dag) Wat een heerlijke manier om een (deel van de) stad te zien: via de breedste straat van de wereld (als ik dat goed begrepen heb), de Julio 9, gingen we de wijk in met ontelbaar veel schoenen- en leerwinkels. Het leer is goedkoop hier, voor ons. Ons eerste doel was een boekwinkel gevestigd in een oud theater. Waanzinnig mooi en indrukwekkend. Daarna naar de begraafplaats, waar Eva Peron na wat omzwervingen (haar lichaam heeft eerst 3 dagen of 3 weken in een busje op de hoek van de straat gelegen, daarna is het naar Spanje vervoerd en uiteindelijk bij haar familie Duarte geplaatst) Door een park gelopen naar het museum van de schone kunsten.

De volgende ochtend een fietstour door Buenos Aires. Onze gids was Sander, die op een fantastisch onderhoudende en interessante manier veel vertelde over o.a. de geschiedenis van Argentinië. Op een manier waarop ik het kon onthouden.

Ik ga proberen nog wat foto’s bij te voegen, de groep komt eraan en als iedereen op het internet duikt gaat dat niet meer lukken.

1. Rameef:
    7 november 2018
    Waauw, kicken die boekwinkel! Veel plezier daar Ramlil!
  2. Jannet de Waard:
    7 november 2018