De lange etappe

8 augustus 2018 - Vendôme, Frankrijk

En niet eens lekker geslapen. Toen ik voor de zoveelste keer wakker werd was het al redelijk licht. Het bleek half 7 te zijn, was de wekker net voor. Inpakken dus, in alle stilte. Mijn Italiaanse achterburen met auto en caravan waren ook aan het pakken. Toen ik bijna alles op de fiets had hoorde ik ineens de stem van mijn camper-geocachen-buurvrouw. Zij kon zo vanuit haar bed boven de cabine mij goed gadeslaan... Maar ik was klaar en kon gaan. De buren vanuit hun bed en ik vanaf mijn fiets zwaaiden naar elkaar en wensten elkaar een goeie safe trip.

De eerste pauze was na 40 km: koffie op een terras in Bonneval. Toen ik mijn koffie bestelde (een kleintje koffie met veel warme melk) vroeg de vrouw of ik ‘hollandaise’ was. Ja, dus. Toen vertelde ze dat ze de koffie die ik bestelde een ‘hollandais’ noemt: de hollanders bestellen hun koffie altijd zo....

Na 3 Hollandaises ging ik wat boodschapjes doen voor de lunch. Ik stapte weer op en realiseerde me dat ik veel energie had en besloot te kijken als ik mijn aanvankelijke doel bereikt had of ik verder kon. Dan zou ik morgen niet hoeven fietsen.....

GELUKT!!! Ben in Vendôme. 112 km gefietst, in totaal 9 uur onderweg geweest.

1. Erik:
    Heel leuk om je verhalen te lezen Lil. Zet hem op! Groeten, Erik
  2. Lammert:
    112 km, wat een eind! Petje af.
    Leuk verhaal van die ‘Hollandaise’.
    Doet mij denken aan de oorsprong van ‘kapsalon’ waar ik bij toeval achter kwam.
  3. Wil Hendricks:
    8 augustus 2018
    Alweer een leuk verhaal en een geweldige prestatie geleverd petje af Gr Wil
  4. Andre en Martella:
    Hoi Lilian , ik krijg steeds meer bewondering voor jou . Wat een uithoudingsvermogen heb je toch en dat voor een Amsterdammetje -) . Daar zijn wij Belgen jaloers op ( als je dat verstaat ) Amuseer je nog en hopelijk niet te veel regen morgen !!!
  5. Lilian:
    8 augustus 2018
    Aha Dreke, het doet me goed dat ik jouw beeld van die Amsterdammekes heb kunnen doen veranderen!! 💋