Het Gevoel is er weer!!

31 juli 2018 - Tournai, België

Van tevoren weet ik het wel: het kost een paar dagen! Maar als ik dan op weg ben denk ik dat het er gelijk moet zijn: Het Gevoel.

Gisteren was ik heel erg moe. De hele dag. Na vele nachten slecht slapen, de eerste camping was niet echt helemaal je-dat, ik sliep heel slecht. Nou ja enz enz.

De afgelopen nacht was er geen camping op mijn pad en ik besloot bij iemand van Vrienden Op De Fiets te gaan slapen. Was een goeie keus. Om kwart over 8 liet ik weten naar bed te gaan, en ik sliep nog vóór 9 uur. Om 6 uur was ik wakker.

Rustig boek uit lezen, douchen en om 8 uur ah ontbijt. Om kwart over 9 vertrek.

En wéér die pokkewind tegen en wéér langs dat beeldige, best wel beetje oersaaie op den duur, riviertje Dender.

Maar er ging wat veranderen: bij Lessine moest ik van het jaagpad af en het dorp in. Klimmen!! 9%! Gelukkig, ik haalde het. Ik was halverwege de rit van de dag (doel was Tournai/Doornik) en had een pauzetje ingelast. Naast het stadhuisje stond een bank en daar mijn meegenomen boterhammetjes gegeten.

En tóén, daarná, kwam Het Gevoel!!! Het werd klimmen!! en ook wel dalen! Ik kreeg uitzicht!! er waren heuvels en dorpjes in die heuvels! Ik voelde me gelukkig en ik ging zingen: sur le pont....En ‘three blind mice...’ En ‘summertime’.

Ik drink nu mijn biertje. Op mijn stoeltje. Naast mijn tentje.

Gelukkig! Ik ben weer onderweg!!!