Naar Chili

14 november 2018 - Torres Del Paine, Chili

Stilzitten is er niet bij, we gaan gewoon door. Van El Calten naar El Calafate. Eerst wachtten we uren op ons busje. Dit busje heeft een groep op het vliegveld opgehaald (2,5 uur rijden) en onderweg een lekke band gehad. Eindelijk, om half 7 pm was het busje er en konden wij naar El Calafate.

Deze nacht in Calafate werd een erg korte nacht. Kwamen aan om half tien en zouden de volgende ochtend om 6 uur vertrekken. Ontbijt om half 6!!!! Opstaan om 5 uur dus. Ja, jongens, op reis zijn is heel hard werken!!

We gingen naar Chili en dat werd dus een grensgebeuren. Na 3 uur bij de grens. Lekker bureaucratisch allemaal. Ik denk dat we rond 11 uur onze Chileense gids, Simon, ontmoetten en het park Torres del Paine binnenreden.

‘Het mooiste national park van de wereld’ zeggen ze. Ook hier weer zoveel moois gezien. Ontelbare meren en lagunes. Prachtige vogels. Watervallen. Heel veel guanaco’s. Deze beesten lijken op lama’s en hebben een giraffenkop. Ze springen over de hekken, maar dat kan mama wel, maar kindje niet. En zo zagen we dus een moeder aan de ene kant van het hek en haar kindje aan de andere kant, beide roepend naar elkaar. Dit probleem zou hoogst waarschijnlijk niet opgelost worden. Een puma zou haar kindjes weer kunnen voeden, waarschijnlijk.

Een puma zagen we de volgende dag, hij/zij stak de weg over toen wij kwamen aanrijden. Heel bijzonder.

De hutjes waar we twee nachten in zouden slapen waren een teleurstelling. Klein, koud, ineens geen water, stroom eraf. Nou ja, op de foto ziet het er enig uit en verder waren de cabanas gelegen in een prachtig park.

De tweede dag was een regen-en sneeuwdag. We waren naar een groot hotel gereden, hebben daar ontbeten en een groot gedeelte van ons heeft daar in de buurt wat gelopen en een dagje gewoon es even niets bijzonders gedaan. Wat dan toch wel weer heel bijzonder was waren de gigantische blauwgekleurde ijsschotsen, waarvan zelfs 90% onder water ligt, kejje nagaan hoe groot groot die dingen zijn. Ik neem nu de stuurman op de Titanic niks meer kwalijk!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Iris Emma: