Afscheid nemen

4 mei 2019 - Victoria Falls, Zimbabwe

4 mei

Vandaag voel ik me een beetje raar. We zijn eergisteren, na het bezoek en de nacht in Hwange National Park weer naar Victoria Falls gegaan. Hier sliepen we twee nachten in een heerlijk hotel, schoon, goed verzorgd, ongeveer 3 kwartier lopen (of $5 taxi) van de plaats Victoria Falls. Straks gaan 11 mensen door, we vliegen naar Windhoek, en 6 mensen verlaten de groep. Waaronder mijn vriendin Annemieke. Ik kan gewoon niet tegen afscheid nemen. Ik vind groepsreizen leuk, bijna altijd, maar dan komt het moment daar: het afscheid. En dan nu, na bijna 2 weken samen inzien, opzien en afzien wordt de groep door elkaar geschud.

Want in Windhoek komen er 9 ‘vreemden’ bij de 11 ‘oudgedienden’. Ook niet leuk. Nou ja, het zij zo.

Gisteren waren we ‘vrij’, de fietsen in de truck op weg naar Windhoek en wij kregen allen $40 voor entree Victoria Falls Zimbabwe-zijde ($30) en lunch ($........) Met Michiel, Simone, Erik en Annemieke naar de falls geweest, weer echte koffie gedronken, ‘geshopt’, en daarna decadent high tea in de tuin van het Victoria Hotel.

Vanmorgen het eerste afscheid. Ik ging vroeg naar het ontbijt om afscheid te nemen van Virgie en Nicole. Ook balen dat zíj er niet meer bij zullen zijn!!!

Zometeen lopen Simone, Annemieke en ik nog naar het dorp voor een paar boodschapjes en voor nog een kopje goeie koffie.

De misselijkheid is bijna helemaal over. Virusje geweest of gewoon oververmoeid. Wie zal het zeggen?

Straks in Namibië.....

1. Dia:
    4 mei 2019
    Wat een geweldige foto en wat zie je er goed uit! Ik geniet mee.
  2. Carla:
    4 mei 2019
    Gelukkig voel je je weer beter.
    Kun je weer genieten van je mooie reis.
  3. Jeffers:
    4 mei 2019
    Leuk om te volgen, blijf schrijven, dan blijf ik wegdromen en in gedachten genieten van alle emoties die ik voorbij lees komen.
  4. Piet Dinghs:
    4 mei 2019
    Dat ziet er goed (en lekker) uit! En veel plezier met het vervolg!